Monday, July 6, 2009

Hebat tak?

hello.
it's been a while. tak sangka ada jugak org sudi baca blog saya. hahahaa..tenkiu sgt..igt kan saya ni dok mengomel sensorang ajer kat sini..sbb pada saya blog adalah ibarat diari elektronik tempat kita mengomel dan mengutuk boss, tak lupa orang2 yang kita menyampah tahap gaban, namun begitu kita tak lah pulak sampai tergamak nak memaki hamun mereka secara live..terpaksalah story kat sini secara anonymous..(mau la terus kena fired atau kene flying kick!) hehehe..apa la yg aku merapu nih..
apa pun, saya nak meluahkan yg ada masa-masanya saya begitu tertekan dgn kerja baru saya yg pada asalnya hanyalah 'temporary task'..nampaknya mereka makin selesa plak membuli saya dan mahu saya menjadi 'permanant' di sini.."we think you are doing a good job here"..iyolah tu, podacit!
I don't like myself when I'm on stress, orang lain lagi la menyampah kann..lagi la mereka tak hingin nak dekat dgn saya.. kalau saya happy, saya boleh jadi orang yang paling baik pernah wujud di kilang ini..tapi lately, saya lebih sering menjadi hijau(incredible huk ler tuu) berbanding menjadi ibu peri macam mak angkat si bawang puteh ittew yang sering menunaikan permintaan orang ramai.. saya rasa keje saya membuatkan power mata saya mencanak-canak naik, muka makin byk jerawat sampai kene gi jumpa skin specialist (RM....)dan badan saya yang debab ni boleh plak susut dgn sendirinya wp sebelum ni saya punya la berjogging dan telan teh orang kampung berpaket-paket, haram tak turun walau 500 gram ponn..hebat tak kerja saya??
harini saya agak bengang sbb seorang engineer telah menggelakkan saya yg blur giler bila mereka membincangkan tentang hal2 technical yg saya sering buat2 paham..lantas memberi komen berikut, "cik tim, aku rasa ko ni kene kawen cepat la, sbb dah makin blur jer sekarang ni.." ciss, bedebah sungguh jejaka hensem ittew. berani dia membuat lawak perkara yg sungguh sensitip bg dan rakan-rakan saya. saya pun terus bengang dan swipe card saya tepat pukul 5 petang tadi buat pertama kalinya dalam masa 2 bulan ini. hebat tak saya?
okeh la, entri kali ni saya takmo maki orang la. letih la, bukan dapat setel masalah pon. tambah dosa lagi adoo la..tp diorg org kafir, tak pe kot kutuk sbb diorg ttp akan masuk neraka gak kalau tak peluk Islam. maafla kalau saya buang masa anda baca corat coret saya yang tak berilmiah ni. jgn maki saya tauu..
p/s: saya sgt suka drama "Nur Kasih" kat TV3 setiap jumaat kul 9 mlm..something that i look forward to after a week of torture..ish, tak baik merungut..kang jd hijau lagiikk..

3 comments:

  1. huhuhu...siannya kawan aku neh....
    pape "bantuan" just call/sms me eh....

    p/s : cam pelik plak "saya"...haha

    ReplyDelete
  2. syabash bete...akhirnya dpt gak aku bd entri hg yg 'terbaru'...hahah...

    sabo je le cik tim...keje mmg gitu...eh, bile masa plak ada gewe ensem kt kilang hg?org baru ka?

    kalu tensen...mai perlis..leh aku bw mandi kt gua kelam..sure ilang semua tensen...(jerawat pun leh ilang tau..ekeke...)

    ReplyDelete
  3. hehehe...pakwe ensem?? wat cuci mata ajer..x available ponn..aduhai...rindunya nak turun perlis makan gulai daging kawah tuu...nyum..nyum..

    ReplyDelete

Daisypath Graduation tickers